Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, January 6, 2009

Salam Perkenalan

Assalamualaikum semua...

Pertama sekali ina bersyukur ke hadrat ilahi kerana berjaya membina blog ini utk tatapan kaum hawa semua. Maklum la inilah kali pertama ina menceburkan diri dalam bidang online dan juga bisnes, tu yang excited sket...

Ok untuk pengetahuan u all.. ina br je membuka pusat kecantikan & Spa yg beroperasi di Melaka (bersebelahan Giant Melaka).. so disebabkan itulah ina terpanggil utk membina blog ini. Sebenarnya tujuan ina membina blog adalah utk berkongsi tips2 kecantikan dan juga petua2 utk u all. Tp alang2 berblog ni x salah kot ina promote kan Spa ina sekali hehe..

Spa ina adalah berkonsepkan moden. Antara treatment yang terdapat di Pesona Anggun Beauty Care & Spa adalah facial (aromatherapy/treatment), massage aromatherapy, sauna(herba/aromatherapy), Body lulur, Body mask, Foot Spa, Milk Bath, Aura Bath dan macam2 lg treatment yg ade disini.. So kalu nak tau lebih detail boleh la contact2 ina.

Ok topic hari ni yang ina nak kongsikan dengan u all adalah pasal SAUNA.. Untuk pengetahuan u all sauna adalah satu kaedah rawatan yg menggunakan herba2 yg direbus menggunakan air bagi tujuan kesihatan & kecantikan. Rawatan ini amat sesuai utk wanita selepas bersalin (so yg baru dapat baby tu rajin2 la sauna ek), lelaki dan wanita remaja. Seelok2 nya sauna ini hendaklah diamalkan seminggu sekali bagi memulihkan tenaga dan kesihatan tubuh badan. Sebelum involved dlm bisnes ni ina selalu berjogging tp sekarang masa agak mencemburui so Ina selalu amalkan sauna setiap minggu dan mmg terbukti ia dapat menyihatkan & menyegarkan badan ini adalah kerana kebaikan sauna antaranya:

  • Mengeluarkan toksid dlm badan.
  • Memecahkan lebihan lemak.
  • Melancarkan perjalanan darah.
  • Menanggalkan dan melembutkan sel2 kulit mati.
  • Merawat penyakit kulit yg ringan.
  • Merawat keletihan badan.
  • Melembutkan ( menghaluskan ) dan mencantikkan kulit.


Bagi kakak2 dan adik2 semua mari lah kita bersauna beramai2 hehe. Kos nye pun rasanye x de la mahal sgt, kalu di tempat ina
  • Sauna Herba - RM 30
  • Sauna Aromatherapy - RM 35
itu belum diskaun 10% lg. Kalu di Spa lain ina x tau la..

So rasanye setakat ini saja post ina kali ini. Insyallah lepas ini ina akan post kan lg tips2 kecantikan yang lain.

3 comments:

  1. kalau facial berape yer...

    ReplyDelete
  2. facial aromatherapy RM45
    facial treatment RM40...
    setiap treatment ada diskaun... kalu berminat sila buat temujanji trlebih dahulu

    ReplyDelete
  3. askm kak ina...org yg mempunyai sakit mcmna yg tidak di galak kan sauna?

    ReplyDelete